یزدفردا: نماینده سازمان سنجش در شهرستان رفسنجان با اعلام تازه‌ترین آمار شرکت‌کنندگان در نوبت اول کنکور امسال، از رقابت بیش‌از ۴۰۰۰ داوطلب رفسنجانی در این آزمون خبر داد.

به گزارش یزدفردا: دکتر عبدالرضا کاظمی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: نوبت اول آزمون سراسری صبح پنجشنبه با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی علوم‌انسانی و علوم ریاضی و فنی آغاز شده و صبح جمعه با رقابت گروه آزمایشی علوم‌تجربی خاتمه می‌یابد.

وی بیان کرد: در نوبت اول آزمون سراسری امسال، در مجموع حدود ۴۰۰۰ داوطلب رفسنجانی در چهار گروه آزمایشی به رقابت خواهند پرداخت: ۱۸۰۰ نفر در گروه آزمایشی علوم‌تجربی، ۹۰۰ نفر در گروه آزمایشی علوم‌انسانی، ۶۵۰ نفر در گروه آزمایشی علوم‌ریاضی و حدود ۴۰۰ نفر در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان خارجه است.

به‌گفته وی، در برگزاری نوبت اول آزمون سراسری امسال بیش از ۴۰۰ عامل اجرایی دخیل هستند و آزمون در دانشکده‌های فنی-ریاضی و علوم، مجتمع شهدای گمنام و سالن زیتون دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان برگزار خواهد شد.

کاظمی تصریح کرد: برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است. فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۷ (هفت) و بعدازظهر ساعت ۱۳:۳۰ (یک و نیم بعدازظهر) آغاز می‌شود و دربِ حوزه امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۴۵ صبح و ۱۴:۰۰ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد.

نماینده سازمان سنجش در شهرستان رفسنجان به تخلفات و جرایم کنکور امسال اشاره و تأکید کرد: همراه داشتن هرگونه وسیله ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه دار در آزمون سراسری تخلف محسوب و باعث محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ۱۰سال می‌گردد. همچنین تلاش برای دستیابی به سوالات و افشای آن مجازات زندان را در پی خواهد داشت.

وی تأکید کرد: داوطلبان و والدینشان از هر گونه عضویت در گروه‌ها و شبکه‌هایی که در فضای مجازی قصد تخلف در آزمون سراسری را دارند به‌شدت پرهیز کنند.

کاظمی تأثیر سوابق تحصیلی داوطلبان در کنکور امسال را ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: داوطلبانی که در آزمون پذیرش دانشجو-معلم ثبت‌نام کرده‌اند، علاوه بر پاسخ دادن به دفترچه‌های گروه آزمایشی اصلی باید به دفترچه سوالات تعلیم و تربیت اسلامی، هوش و استعداد معلمی(۴۰ سوال- ۶۰ دقیقه) نیز پاسخ دهند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا